AES MALAYSIA

AES MALAYSIA

AES CAMERA MALAYSIA

JUMLAH AES DI MALAYSIA

Serik terpaksa berlapar

JOHOR BAHRU: Tiada hadiah yang lebih bermakna bagi empat keluarga berketurunan Cina di Skudai, di sini, sempena Tahun Baru Cina apabila anak lelaki masing-masing berusia 13 tahun yang sepakat menghilangkan diri untuk mencari kerja empat hari lalu, pulang ke rumah awal pagi semalam.
Kepulangan kumpulan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Damai Jaya, Skudai itu mampu mengatasi kebimbangan dialami empat keluarga berkenaan yang bukan saja menjalankan pelbagai usaha bagi mengesan mereka di sekitar bandar raya, malah turut melaporkan perkara itu di Balai Polis Nusajaya di sini, Khamis lalu.

Seorang ibu pelajar, Ngau Ee Hong, 44, berkata tindakan terburu-buru anak bongsunya, Goh Kang Boon, 14, mencari kerja di usia muda gara-gara terpengaruh dengan rakan menjadi pengajaran apabila mendakwa terpaksa berkurung di sebuah rumah hampir dua hari.
Malah, katanya, lapan remaja lain termasuk empat rakan sekolah, juga mengalami nasib sama hingga hanya memakan makanan ringan sepanjang hari untuk mengalas perut.

Menurutnya, kumpulan remaja itu khuatir kehadiran mereka dikesan orang ramai mahupun pihak berkuasa selepas keluarganya menghantar pesanan ringkas (SMS) menyatakan mereka dicari polis.

“Kami berterima kasih kepada polis yang menjejaki anak saya dan kumpulan remaja itu di sebuah rumah di Taman Bukit Indah, di sini, sebelum menghubungi kami awal pagi semalam.
“Saya seperti bermimpi indah apabila suami membawa pulang anak ke rumah dan Kang menyesali perbuatannya serta berjanji tidak akan mengulanginya.

“Kang juga gembira melihat baju baru yang dibelikan kami sempena Tahun Baru Cina,” katanya.
Semalam, akhbar ini melaporkan kebimbangan empat keluarga berkenaan mengenai tindakan anak masing-masing menghilangkan diri pada Khamis lalu bertujuan mencari kerja berikutan tidak berminat ke sekolah.

Sebelum ini, Kang yang gemar melayari Internet dan kerap menghantar SMS kepada rakan sekolahnya pernah memberitahu keluarga mengenai keinginannya berhenti sekolah selepas sesi persekolahan baru bermula dua minggu lalu.

Keluarga Kang mengesyaki ada pihak tidak bertanggungjawab meracuni pemikiran anak dan rakannya supaya lari dari rumah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan