AES MALAYSIA

AES CAMERA MALAYSIA

JUMLAH AES DI MALAYSIA

LAMBANG @ CORAK PADE BAJU

KEBELAKANGAN ini banyak pakaian meletakkan corak atau logo yang bertentangan dengan agama. Malah baru-baru ini saya memakai baju T yang saya sangkakan tidak mempunyai unsur yang meragukan, namun selepas diamati, ada lambang salib pada baju berkenaan.

Apakah hukum memakai pakaian itu walaupun tidak menyedari ada lambang salib di baju itu? Adakah pakaian itu patut dibuang???????

Tidak dapat dinafikan adanya agenda pihak tertentu menghina Islam dengan meletakkan kalimah suci Islam pada tempat yang tidak sepatutnya.

Pada masa sama, mereka melebarkan seruan agama mereka dengan meletakkan corak agama yang tidak sepatutnya dipakai orang Islam.

Kita sewajarnya lebih berhati-hati dalam pakaian, makanan dan peralatan. Dalam hal ini, jika jelas ada corak salib, haram memakainya.

JALAN BERLUBANG???

                      SALAM WARGA  JALAN RAYA .... =)  


 Kali ni teman nk cite pasal jalan berlubang...korang rase cantik ke jalan berlubang...Dah tentu x cantik..kalu gigi berlubang pun dh x selesa..hahaahah.kadang2 aku pelik gak....hari ni di tampal,!x sampai sebulan dh de kesan2 nk berlubang semula..Tempat yng same di tampal lak tu......adush.poning pale pakcik den...

 Korang rase..dari sudut mane yng x brkualiti..,bahan2 yng di guna tuk wat jalan ke,mesin2 ke @ orng2 nye....Kalu cite pasal kualiti,semuanye kate ikut piawai...semuanye ade....ISO,SIRIM ntah pe2 lg.Bile korang wat jalan x brkualiti...Berkemungkinan akan berlaku kemalangan..Kalu de yng mati...nk salah kan sape.?

 Kerajaan dh saran kan,guna kuasa rakyat,kuasa penguna,kuasa pembeli,sampai aku dh x kuasa lg.........Kite akan bersuara,bila yng jdk mangsa jalan berlubang adalah sedaramara kite.....Kite kene lah lebih perihatin.Baru la diaorng akan lebih bertangungjawap....Sampai aku dh x trtangung nk melihat jalan yng brlubang akan brlubang dan berlubang di tmpt yng same....Korang fikir2 la ye.....

 Kadang2 de gak kenderaan berat bw muatan lebihan dari sepatutnye....bis jalan2 rosak....Pas 2 bile masuk kawasan perumahan,kawasan kampung di bantainye bw laju,dh la laju,lebih muatan lak...adush...bile wat aduan...lmbt wat tindakan...jiwa kacau.....Jangan la kite membanzir wang ringgit wat koje brulang2.......kan bagus kalu duit yng d wat koje tampal menampal yng brulang2 kali di tmpt same, di gunakan tuk membantu rakyat yng susah.....ntah la labu.......................

SAPE YANG HERO ? BANJIR OH BANJIR

              ASALAMMUALAIKUM DAN SALAM 1 MALAYSIA

  Kedah dan Perlis mengalami banjir yang teruk....harap2 bantuan cepat di salurkan pada mangsa2 banjir.Teman harap, Semoga mangsa2 banjir dapat bersabar.Setiap kejadian yang menimpa ade rahsia yang hendak di sampaikan.Mesti ramai yang ingin jadi hero dalam kes banjir kali ini. Kepada yang ingin menunjuk diri masing2 jaguh dalam masalah banjir di sane..Harap lupa kan lah ye.Bukannya ape, mangsa banjir masih dalam trauma,sedih dgn kehilangan harta benda dan kematian akibat banjir.Korang lak nak berlumba2 nk tunjuk hero.Kalu rase mampu tolong,jangan la nak tunjuk diri tu glamer dalam masalah banjir..adushh...Nak membantu,wat cara membantu,Aku harap rakyat malaysia dapat la membantu mangsa banjir di sane..Kalu kite leh bantu orang luar..x kan kite x leh bantu rakyat kite sendiri?.Ape yang aku dok perhati,kalu mangsa orang luar, macam2 tabung yang di wat...Ibarat pepatah melayu, kera di hutan di susukan,anak sendiri kelaparan...alahai.....aduhai....
TENGGELAM...laluan di Kilometer 4 dan 5 Jalan Langgar, Alor Setar yang tidak pernah ditenggelami air dinaiki air sehingga 0.5 meter, semalam.
  Same2 la kite berdoa,semoga mangsa banjir di beri kekuatan untuk menempuh dugaan yang mendatang. Ada hikmah setiap kejadian yang berlaku.Same2 lak kite ambik ikhtibar dengan kejadian yang telah berlaku.Ketika ini lah kite akan dapat lihat,Sekaya mane mana pun kite,sehebat mane pun kite,bile musibah datang menimpa,segalanya akan lenyap begitu saje.
Aku harap sangat korang dapat bersabar.Janganlah dikau berdukacita,kemungkinan akan datang perkhabaran gembira.

  Aku nak cite pasal sukarelawan..korang rase sukarelawan ni lebih ramai kat kawasan yang di landa bencana @ di kawasan pilihanraya kecil? Dari pengamatan aku...aku rase kt kawasan pilihanraya lebih ramai...sampai jalan pun leh jem di watnye...entah lah labu........Apa kate,kite guna khimat mereka yang menjadi sukarelawan di pilihanraya untuk membantu mangsa2 banjir.Korang rase,dia orang sudi x?kalu sudi katekan sudi,tidak la hamba ternanti2..heehehe.
Setahu aku...sukarelawan2 pilihanraya semuanye kuat2 belaka....ye la...dia orang sanggup berjaga sampai ke pagi..berkawal di markas masing2.......Tapi aku tau..masih de golongan dia orang yang perihatin..mungkin yang perihatin ni dah pun sampai ke tempat bencana..syabas,syabas,syabas..orang2 cam ni la yang harus di sanjung....sedia berkhimat..

JANGANLAH DIKAU BERDUKACITA
KERNA AKAN DATANG NANTI PERKHABARAN GEMBIRA

CIKGU ? PATUT @ TAK PATUT

Korang rase,patut tak cikgu wanita di kurang kan...Kadang2 aku fikir patut...kadang2 aku fikir tak patut lak...hehehe.Cume % patut di kurangkan lagi tinggi..jangan marah ye cikgu2 pompuan.
Aku bukan apa...dalam situasi tertentu,cikgu laki amat di perlukan....Sebad apa yang telah aku tropong dan tilik..anak2 murid zaman la ni dh semakin maju..apa yg maju pun aku tak faham dia orang...Anak2 murid la ni terlalu kerap kali melanggar lampu isyarat...ops silap....melanggar displin sekolah..sakit jiwa teman dok perhati masalah ni.

Kadang2 aku kesian kat cikgu pompuan...lebih2 lagi cikgu yang dah berumah bertangga..Beban di rumah lagi..beban di sekolah lagi...beban koje aku rase dia orng mampu laksanakan.Tapi beban yang di bawa oleh anak2 murid ni memang setiase maju kehadapan...Kalu dulu bertumbuk guna buku lima..la ni semua berbuku dah bis di guna...kayu,besi....yang paling di risau...senjata tajam..Bile dah tertusuk ke badan lawan..pandai lak takut..nangis tersedu-sedu...adush....

Sebad tu aku cadang kan lebih kan cikgu laki...kalu leh cikgu yang garang sikit...bukan garang tuk menhancurkan..garang tuk mengajar supaya murid2 tak kurang ajar...Mak bapak pun 1 hal....asyik bela anak2 je...sampai tak terbela cikgu kat sekolah...Mak bapak tak nampak ke..dia orang pun pernah sekolah...pernah gak wat nakal..cube2 la perhati...Jangan sampai anak cukup pandai..tapi pandai yang tak leh di ajar..Aku harap sangat di mase datang nanti,di tambah cikgu laki yang berkualiti...

Bukan aku nak menidakkan kebolehan cikgu wanita..tapi aku kesian kt cigku wanita....Murid2 dah semakin kurang ajar...tekanan cikgu semakin bertambah...kalu nasi tambah tak pe la..heheehe........Yang penting,mak bapak mesti perihatin..pantau aktiviti anak2 di luar.Sekali sekala,cube pi terjah kat sekolah...skodeng anak2 korang,pe yang dia orang wat kat dalam kelas....Cube la bagi cikgu2 ni kesenangan tuk mengajar..baru la nanti anak2 murid semakin berjaya....adush........

DUA TIGA KUCING BERLARI
ANAK2 MURID CABUT LARI

KEPERCAYAAN

Askum...hr ni bos aku dh poning...orng yg di beri kepercayaan tuk mnguruskan projek river safari,dah cube main belakang..kira2nye macam kes liwat..hahahaha.Kes berat yg cube di tambah kan lg beban.Kite nk majukan tempat dia orang..tp dia orang gak yang cube nak menhancurkan...adush...apa da............bikin hati panas je.......

Kadang2 aku hairan bin ajaib?,nape dia orng x sunguh2 nk maju kan tempat sendiri.Nak keuntungan yang cepat,tapi sekejap je...Kalu leh biaq la keuntungan tu dalam jangka waktu yang panjang.Nie...mau untung yang sekejap je...apa da.....jalan da.....bikin hati panas je....Korang de ke idea macam mana nak ajar ini orang.Supaya lebih faham,apa itu maksud tolong menolong..
Asyik kite je tolong dia orang...Dia orang bile lak mau tolong sama kita...????

Kite bersemangat nak membantu....Dia orang lak semangat mau tikam belakang...alahai...sudah bilang..,jangan main belakang,jangan pandang belakang,tapi mau lagi bikin belakang...hahahaaha.
Korang doa la semoga usaha kita nak majukan penduduk kg akan berjaya dan terbilang,,aik,dah macam ahli politik lak aku..heehe

ADA UBI ADA BATAS
ADA HARI BOLEH KU BALAS