AES MALAYSIA

AES CAMERA MALAYSIA

JUMLAH AES DI MALAYSIA

SAPE YANG HERO ? BANJIR OH BANJIR

              ASALAMMUALAIKUM DAN SALAM 1 MALAYSIA

  Kedah dan Perlis mengalami banjir yang teruk....harap2 bantuan cepat di salurkan pada mangsa2 banjir.Teman harap, Semoga mangsa2 banjir dapat bersabar.Setiap kejadian yang menimpa ade rahsia yang hendak di sampaikan.Mesti ramai yang ingin jadi hero dalam kes banjir kali ini. Kepada yang ingin menunjuk diri masing2 jaguh dalam masalah banjir di sane..Harap lupa kan lah ye.Bukannya ape, mangsa banjir masih dalam trauma,sedih dgn kehilangan harta benda dan kematian akibat banjir.Korang lak nak berlumba2 nk tunjuk hero.Kalu rase mampu tolong,jangan la nak tunjuk diri tu glamer dalam masalah banjir..adushh...Nak membantu,wat cara membantu,Aku harap rakyat malaysia dapat la membantu mangsa banjir di sane..Kalu kite leh bantu orang luar..x kan kite x leh bantu rakyat kite sendiri?.Ape yang aku dok perhati,kalu mangsa orang luar, macam2 tabung yang di wat...Ibarat pepatah melayu, kera di hutan di susukan,anak sendiri kelaparan...alahai.....aduhai....
TENGGELAM...laluan di Kilometer 4 dan 5 Jalan Langgar, Alor Setar yang tidak pernah ditenggelami air dinaiki air sehingga 0.5 meter, semalam.
  Same2 la kite berdoa,semoga mangsa banjir di beri kekuatan untuk menempuh dugaan yang mendatang. Ada hikmah setiap kejadian yang berlaku.Same2 lak kite ambik ikhtibar dengan kejadian yang telah berlaku.Ketika ini lah kite akan dapat lihat,Sekaya mane mana pun kite,sehebat mane pun kite,bile musibah datang menimpa,segalanya akan lenyap begitu saje.
Aku harap sangat korang dapat bersabar.Janganlah dikau berdukacita,kemungkinan akan datang perkhabaran gembira.

  Aku nak cite pasal sukarelawan..korang rase sukarelawan ni lebih ramai kat kawasan yang di landa bencana @ di kawasan pilihanraya kecil? Dari pengamatan aku...aku rase kt kawasan pilihanraya lebih ramai...sampai jalan pun leh jem di watnye...entah lah labu........Apa kate,kite guna khimat mereka yang menjadi sukarelawan di pilihanraya untuk membantu mangsa2 banjir.Korang rase,dia orang sudi x?kalu sudi katekan sudi,tidak la hamba ternanti2..heehehe.
Setahu aku...sukarelawan2 pilihanraya semuanye kuat2 belaka....ye la...dia orang sanggup berjaga sampai ke pagi..berkawal di markas masing2.......Tapi aku tau..masih de golongan dia orang yang perihatin..mungkin yang perihatin ni dah pun sampai ke tempat bencana..syabas,syabas,syabas..orang2 cam ni la yang harus di sanjung....sedia berkhimat..

JANGANLAH DIKAU BERDUKACITA
KERNA AKAN DATANG NANTI PERKHABARAN GEMBIRA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan